Jeżeli zauważysz nietypowy wygląd strony do logowania, poinformuj bank o takiej sytuacji.

Zawsze weryfikuj czy numer rachunku (NRB) podpisywanego i przekazywanego do realizacji przelewu jest prawidłowy!



Autoryzacja




Logowanie:
Identyfikator użytkownika:
:
PIN:  

PRZYPOMINAMY O ZASADACH BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ

  1. Zabezpiecz komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym oraz zaporą (firewall)
  2. Regularnie aktualizuj system operacyjny, wersję przeglądarki oraz oprogramowanie na stacji roboczej korzystającej z bankowości elektronicznej
  3. Sprawdź czy w pasku przeglądarki znajduje się symbol "zatrzaśniętej kłódki", który gwarantuje szyfrowanie sesji
  4. Zweryfikuj czy certyfikat strony wystawiony jest dla Centrum Usług Internetowych przez firmę Thawte lub DOMENY.PL, (kliknięcie na "zatrzaśniętą kłódkę" w pasku przeglądarki)
  5. Po zakończeniu pracy w bankowości elektronicznej wyloguj się używając przeznaczonej do tego opcji w aplikacji, gwarantuje to poprawne zamknięcie sesji przez użytkownika
  6. Chroń dane dostępowe do bankowości elektronicznej
  7. Nie loguj się i nie dokonuj płatności w punktach bezpłatnego publicznego dostępu do Internetu - w tzw. hot-spotach
  8. Sprawdź poprawność numeru NRB przed i po podpisie przelewu
  9. Zwróć szczególną uwagę na poprawność numeru NRB po wklejeniu go ze schowka systemu. Najlepiej zrezygnuj z kopiowania NRB
  10. Aby zminimalizować możliwość ataku upewnij się, że baza wirusów programu antywirusowego jest aktualna i zainstaluj dwustronny firewall na komputerze
  11. Karta mikroprocesorowa używana do podpisu zleceń musi zostać usunięta z czytnika po zakończeniu procesu autoryzacji i odpowiednio zabezpieczona

Szczegółowe informacje o zagrożeniach można sprawdzić na stronie Związku Banków Polskich: http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci

W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości skontaktuj się z Bankiem.